This project has moved. For the latest updates, please go here.

WPP crashs wen open Adobe Catalog

Topics: Misc.
Mar 10, 2015 at 10:41 AM
Ok, I used and imported the Adobe Reader Catalog. No problem to import the updates, works well.
But if I want to use the Adobe Flash Catalog, WPP crashes completly and shut down if update importing from catalog starts.

Does everyone know why and can give me a workaround?

I used the Adobe Flash Catalog unter LUP without problems.
Coordinator
Mar 10, 2015 at 11:19 AM
Can you tell me which release of WPP you are using ? And send me the file you are importing : package.publisher@free.fr
Mar 10, 2015 at 11:59 AM
Edited Mar 10, 2015 at 12:00 PM
V 1.3.1411.9 on WS2012 R2 ( german )

It crashed yesterday 2 times and today also, half hour ago.

for the following error description in this forum I chagned the language from German to English, and .... NOW it WORKS.

so I tested it again in german - and itcrached again and shut down!

Workaround: Use English if you import Adobe Flash Updates from Catalog!

Maybe everyone else can test it with his installation.

WHAT I DO in German an English:

Updates/Manage Catalog Subscriptions... / Load a shared Catalog / Adobe-Catalog-FlashPlayer.xml OPEN

Test Connectivity - > OK
Check Update aviable now -> ok ( YES, updates aviable )
Import Updates from this catalog -> (Window opend..)
Open Catalog -> ( I see all the AxtiveX and Plugin Updates from version 15.0.0.239 to 16.0.0.305 )-> I select all the six PlugIn Updates ->
I click "Import selected Updates" ->
-> Importing starts, but WPP crashes after 1/2 sec ( Will send error report and then shut down( GERMAN ) <->Can import updates sucsessfull ( ENGLISH )

very funny :-)
Editor
Mar 12, 2015 at 1:09 PM
Edited Mar 12, 2015 at 1:10 PM
Did you have the same problem, if you only select the latest update in the list? I allways download only the last, do you need all old FlashUpdates? ;)

I don't have your problem, maybe because i never import all updates. ;)
Mar 12, 2015 at 1:24 PM
lets check..
oh. yes, it works correctly if I only download the latest file.
Good Idea!

its correct, normaly I only need the latest version of flash.....

Thank you!
Jul 28, 2015 at 9:38 AM
Hello, i got the same Problem with Flash update 18.0.0.209.

I used WPP release 1.3.1504.15. Changing Language to englisch (from german) doesn´t work.

Are there other ways to solve the problem?

Thank you!
Jul 28, 2015 at 11:20 AM
WPP zwischendurch neu gestartet ?
Und du hast nur das letzte Update angewählt ?
Ich habe 18..0.0.209 vor ein paar Tagen ausgerollt, im "deutschen" WPP. Hatte keine Auffälligkeiten.
Nochmal komplett löschen, von vorne anfangen und neu importieren.
Jul 28, 2015 at 11:27 AM
Ja, komplett neu gestartet und auch gelöscht und neu heruntergeladen.

Ja, habe nur das letzte 209er Update ausgewählt.

Was mich etwas wundert, wenn ich den WPP lösche, neu herunterlade und neu starte, und mich mit dem WSUS verbinde, dass er dann jedesmal die Updates die ich bereits genutzt habe links in der Baumstruktur irgndwo herlädt und diese wieder anzeigt.
Hängt das irgendwo im WSUS oder in einem Cache?
Jul 28, 2015 at 12:29 PM
Edited Jul 28, 2015 at 12:30 PM
Also davon gleich den ganzen WPP zu löschen und neu aufzusetzen würde ich jetzt mal absehen.....

Die erzeugten Updates liegen im Verzeichnis beim WSUS. Wenn du dich da durchklickst findest du zB. die .exe s wieder, sofern du entsprechende Updates verteilst. Wenn er sich mit dem verbindet findet er die dann wieder. bei "WSUS Content" bzw " UpdateServicePackages" wirst du fündig.

Ansonsten spricht das ganze dafür das es doch in irgendeiner Ecke einen Bug gibt. Als Workaround empfehle ich das Update halt nicht aus dem Katalog zu ziehen sonden die .msi halt manuell herunterzuladen und mit dem WPP zu verteilen.
Coordinator
Jul 28, 2015 at 8:30 PM
Hi, can you try to publish agian, when WPP crash, go to %temp% and search for a file call WPP-Guid.log
Send me the log file at package.publisher@free.fr

Thanks.
Jul 30, 2015 at 8:56 AM
I got the error file and send it to you via Mail to package.publisher@free.fr. Thank you!
Coordinator
Aug 4, 2015 at 4:47 PM
After reviewing the log files, this what happen :
I have fix this bug and will publish the new release soon.
Marked as answer by DCourtel on 8/4/2015 at 8:47 AM
Aug 6, 2015 at 8:13 AM
Hope this will also fix this similar issue:
http://wsuspackagepublisher.codeplex.com/workitem/273

And, also, hope you'll commit recent changes to CodePlex too, not only the binaries.
http://wsuspackagepublisher.codeplex.com/discussions/641972

Cheers
Claudio
Aug 14, 2015 at 1:38 PM
Hallo, ich hab mir auch die neue Version gezogen, die einzige Besserung ist das bei laden der Adobe-Produkte WPP nicht mehr Abstürzt.
Leider ist weiterhin kein Download möglich. Fehlermeldung: "Download fehlgeschlagen : Die zugrunde liegende Verbindung geschlossen"

Gruß Doc
Aug 17, 2015 at 7:39 AM
Hallo Doc,

das gleiche Problem besteht bei mir auch, nach engerem Austausch mit dem Entwickler habe ich das Update nun manuell ausgerollt.
Aug 18, 2015 at 9:29 AM
Danke, für die Info. Hab ich vermutet das es ich es wieder so lösen muss.